| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
pangolopalanga
|
Geplaatst: Ma Nov 26, 2007 11:14 am Onderwerp: verlichting op ontstekingsspoel |
|
|
Ik heb verlichting op mijn CR500 en deze zit op de ontstekingsspoel. De verlichting werkt en de motor start.
Is dit eigenlijk een goede oplossing ? Zal hij beter starten als de ontstekingsspoel terug naar de CDI bedraad wordt ? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pim

|
Geplaatst: Ma Nov 26, 2007 7:21 pm Onderwerp: |
|
|
huh de verlichting van de ontstekingsspoel?
er hoort gewoon een apparte lichtspoel op de grondplaat te zitten, met een gele draad. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pangolopalanga
|
Geplaatst: Di Nov 27, 2007 11:32 am Onderwerp: |
|
|
| pim schreef: |
huh de verlichting van de ontstekingsspoel?
er hoort gewoon een apparte lichtspoel op de grondplaat te zitten, met een gele draad. |
Ik weet uit verkoopadvertenties dat ik niet de enige ben, ik heb het ook zelf niet zo aangesloten.
Er 'hoort' niets op te zitten en ik weet dat vele spoeltjes die je koopt ook maar rommel zijn.
Dus hierbij opnieuw de vraag...is dit een goede oplossing ? Niet schadelijk voor de CDI ? Niet moeilijker om te starten ? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kx500freak Admin
|
Geplaatst: Di Nov 27, 2007 4:10 pm Onderwerp: |
|
|
heej
de verlichting en de ontsteking zijn 2 verschillende units
m.a.w deze hebben dus niks met elkaar van doen
dus je cdi heeft geen weet van je lichtspoel....
het evt slecht starten moet je bekijken ,
aan de hand van de staat van de ontstekingspoel
en de bougie ook ff eruit kijken hoe die vonkt
moet een mooie volle vonk zijn ,en een die je hoort
s6!! _________________ '91 kx 500 SM mèt straatplaat
'94 kx500 MX
'01 kx500 SM |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Frank!

|
Geplaatst: Wo Nov 28, 2007 2:47 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb (op de CR250) ook verlichting, zonder verlichtingsspoel. Wordt afgetapt direct na de gelijkrichter, werkt erg goed.
Weet niet of het uitmaakt, de motor start/rijdt verder perfect, met of zonder licht. Ik rijd in principe wel altijd zonder licht, heb het alleen werkende mocht er bij een rit op gecontroleerd worden. _________________ [ www.frankmxparts.nl ] [ www.flakkeeoffroadteam.nl ] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kx500freak Admin
|
Geplaatst: Wo Nov 28, 2007 3:33 pm Onderwerp: |
|
|
hey frank jij heb t een crf 250 E he??
daar zit t af fabriek op en daar om dus zo ,
is dus nog beter dan met spoel geklooi _________________ '91 kx 500 SM mèt straatplaat
'94 kx500 MX
'01 kx500 SM |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pangolopalanga
|
Geplaatst: Wo Nov 28, 2007 4:35 pm Onderwerp: |
|
|
| Frank! schreef: |
| Wordt afgetapt direct na de gelijkrichter... |
Een gelijkrichter heb je enkel nodig voor een batterij....motorfietsen met een batterij hebben 99,9999% verlichting standaard...
Bij mij is de CDI afgekoppeld van de ontstekingsspoel...en jawel hoor hij start en draait...
Wie heeft het nog zo zitten ? Dit blijkt een soort geheim voor ingewijden te zijn ?  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Frank!

|
Geplaatst: Wo Nov 28, 2007 9:12 pm Onderwerp: |
|
|
| kx500freak schreef: |
hey frank jij heb t een crf 250 E he??
daar zit t af fabriek op en daar om dus zo ,
is dus nog beter dan met spoel geklooi |
Nee hoor, is een gewone CR, maar is destijds wel direct op (origineel) kenteken gezet. Alle bedrading voor verlichting heb ik zelf aangelegd, zit er dus niet standaard op. Lichtspoel is het beste. Ik noem het een 'E'.  _________________ [ www.frankmxparts.nl ] [ www.flakkeeoffroadteam.nl ]
Laatst aangepast door Frank! op Do Nov 29, 2007 8:34 am; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Frank!

|
Geplaatst: Wo Nov 28, 2007 9:14 pm Onderwerp: |
|
|
| pangolopalanga schreef: |
Een gelijkrichter heb je enkel nodig voor een batterij....motorfietsen met een batterij hebben 99,9999% verlichting standaard...
|
Jouw spoel levert wisselspanning, een gelijkrichter maakt daar netjes DC van. Daar vandaan trek ik spanning voor de verlichting. _________________ [ www.frankmxparts.nl ] [ www.flakkeeoffroadteam.nl ] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pangolopalanga
|
Geplaatst: Do Nov 29, 2007 10:02 am Onderwerp: |
|
|
| pangolopalanga schreef: |
|
Jouw spoel levert wisselspanning, een gelijkrichter maakt daar netjes DC van. Daar vandaan trek ik spanning voor de verlichting. |
De koplamp en het achterlicht is gewoonlijk wisselspanning...Een XR, bijvoorbeeld, heeft geen gelijkrichter. Een gewoon gloeilampje brandt volgens mij harder op wisselspanning (niet gelijkgericht dus).
Het probleem is niet zozeer gelijkgericht of niet, verlichting e.d. maar meer het ontstekingscircuit waar ik graag info over kreeg. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
coentje
|
Geplaatst: Di Okt 07, 2008 10:46 pm Onderwerp: |
|
|
| Heb ik ook weer wat geleerd |
|
| Terug naar boven |