500cc 2-Takt Forum Forumindex 500cc 2-Takt Forum
Voor eigenaren en liefhebbers van de grote 2-takten (400cc +).

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Aankoop CR500

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    500cc 2-Takt Forum Forumindex -> De Garage
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dave

BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 11:26 pm    Onderwerp: Aankoop CR500 Reageren met citaat

Ik sta op't punt van een CR500 aan te schaffen. Of in elk geval zijn er wel neigingen toe. Maar wat mag ik eraan spenderen en welke gebreken zijn er waar ik mijn aandacht moet op vestigen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Remy

BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 12:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wat de prijs betreft, hangt helemaal af van de staat, niet echt het bouwjaar. Ze zijn al dusdanig lang uit de lijn gehaald dat je meer moet kijken naar de staat.
Maar de netste zijn vaak wel van de laatste bouwjaren en de beginjaren.

Dus ikzelf zou op zoek gaan naar een net ding vanaf '98 ofzo. Als je er geen kenteken bij wilt hebben dan kost zoiets je rond de 1900-2000 euro.
Een goed '01 model kost je wel 2500+ als het een écht net ding is.

Weet niet of je bekend bent met crossers, dus waar je op moet letten.. maar altijd even de linklagers en achterbrug lagers checken. Even voelen en luisteren of dat nog allemaal klopt.. als dat verrot is kost het je aardig geld. Frame controleren of hij onderaan doorgesleten is of ergens gelast. Stepjes er niet half schuin onder hangen, dan heeft er een os van 120kg aardig mee liggen rammen dus wellicht een krom frame.
Balhoofdlagers even checken/voelen op zwaar lopen. Ik kijk zelf altijd even of de carterstop gelast is en het huis waar de kickstarter in draait.
Ook even kijken of overal originele boutjes in zitten, niet van die halve turken bende zonder ring erachter ofzo. Als alles dan netjes lijkt kun je dáár in elk geval aan zien dat hij versleuteld is.

Even een rondje mee rijden en de koppeling en bak even checken. Volk wat niet met een 500 overweg kan heeft nogal de neiging de kopp. er vaak bij te pakken. Een nieuw setje kost aardig geld dus even voelen wat ie doet (vroeg of laat opkomen).
Van de bak wil 5e versnelling nog wel eens overlijden. Dus even doorschakelen naar 5 en hem op z'n kloten geven.. schiet ie eruit of gaat ie zoeken dan weet je dat je voor niks gekomen bent.

succes ;)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Mario2T

BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 7:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nothing more to say! ;)
Dave

BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 8:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok bedantk . In't verleden heb ik me zo wel eens laten vangen met een XR 600 te kopen met een kapotte versnelling. Daarom dat ik me liever vooraf inlicht. De motot in kwestie kost vrij weinig, maar dat is dan weer een leuke basis voor een projectje.
De enigste vraag waar ik nu met zit, is of ik al niet genoeg 'projectjes' heb
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
woutercr500

BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 9:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

:] laat je niet gek maken door siliconenspray en glimmende banden |(

kijk ook je steppen op speling schakelpook speling wiellagers
lekke vorkkeeringen
slechte achterveerdempin(spring effect)
krukas lagerspeling granzende lagers

als dat helemaal goed is dan kan je daar niet op afdingen,

probeer dan een bak koffie te scoren van de verkoper en een gevulde koek..

ga lekker op je gemak je handen bij die mensen in huis wassen en maak gebruik van het toilet en spoel 10 keer door.ofzo

en vergeet niet dat hele ding af te snarken net zolang tot je ruzie heb met de verkoper.

als je de prijs heb die je wil is het o.k O-)

Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    500cc 2-Takt Forum Forumindex -> De Garage Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: